De reis en de eerste dag! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu De reis en de eerste dag! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

De reis en de eerste dag!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

07 November 2012 | Verenigde Staten, New York

Hoi!
Voor jullie is het nu midden in de nacht, voor ons 20.00 in de avond!
Dus ik houd me gewoon aan mijn belofte hahaha!

Daar gaan we....
5 november;
Na alle stress van de afgelopen dagen, was vandaag eigenlijk besteen relaxed dagje.
Op schiphol konden we na het inchecken meteen door naar de balie om de tassen in te leveren.En eenmaal door de douane stonden we al snel bij de Starbucks want tja een Latte Caramel ging er wel in!
We hebben bijna 2 uur geslenterd door de winkeltjes en op de valreep voor onze apple Greeter een pak stroopwafels gescoord. Je kunt natuurlijk niet met lege handen aankomen!
Door de body scan bij de gate en toen nog een klein uurtje wachten voor het boarden. In het vliegtuig hebben we ons goed kunnen vermaken met de vele films, spelletjes en de series. Vooral de Desprate housewifes hebben mij (Loes) goed bezig gehouden hahaha! De sterwardes kwam ons nog even feliciteren met ons huwelijk en dat moest natuurlijk worden beklonken met een glaasje Champie.
Ik zou natuurlijk mezelf niet zijn als ik daar niet van genoten had!
Na een goede maaltijd, die ik beter vond smaken als menig huuskens maaltijd van het werk, kregen we nog een ijsje toe! Het drinken werd zo vaak uitgedeeld, dat je je ene drankie nog niet op had voor het andere kwam. En dat in coombie met een warm doekje, betekende goed toeven zo!
Na de landing op JFK een taxi genomen naar het hotel. Daar eenmaal aangekomen besloten we om even een pizza te gaan eten.
Onze hotelmeester is een typje wat je kunt vergelijken met een italiaans mafia baasje. Wat een kereltje!
Hijging ons uitleggen waar we een taxi standplaats konden vinden. Maar dat ging op een manier waar ik mijn twijfels wel bij had.
Na de pizza terug naar het hotel gegaan! Geslapen als een blok!

6 november;
6 uur waren we klaar wakker. Na een douche, wat gaan eten bij een soort van Starbucks.
Het verse fruit smaakte goed!
Daarna onze Apple greeter ontmoet. Mark heet hij en hij heeft ons een dag mee op sleeptouw genomen!
Na een aantal rondjes gelopen te hebben om het hotel, waarbij hij veel vertelde over het wel en wee in NYC en dan vooral de architectuur, uiteindelijk de metro richting Harlem genomen. In eerste instantie wilde we ook tha Bronx nog even bezoeken. Maar Mark dacht dat we Harlem leuker zouden vinden. En dat dachten we zelf uiteindelijk ook.
Harlem is net als de rest van New York erg schoon. We zijn een museum ingegaan waar alles over de apartheid is uitgelegd.
De vrouw achter de balie was helemaal happy met het bezoek uit NL wat ineens voor haar neus stond. Ze kon zelfs Nijmegen goed uitspreken incl de G klank!
Daarna verder Harlem ingegaan, zelfs het Apollo theater mochten we even in. Niet naar het podium maar ach de lobby op zich was al gaaf om te zien!
Mark vertelde ons in de ochtend al dat hij omdat hij met pensioen was nu naast het Apple Greeten ook vrijwilligers werk deed bij de voedselbank.
Hij nam ons mee naar een opvang huis waar de mensen 1 keer per week een pakket mogen ophalen met daarin een aantal producten.
We kregen meteen een kop thee aangeboden en raakte aan de praat met 2 jongens, een ervan heet Rob de ander weet ik de naam niet meer van.
Rob en zijn straatmaatje vroegen ons het hemd van het lijf over het leven in NL. En wij hadden wel wat vragen over het leven in NY op straat.
Wat een inspiratie verhaal was dat! Onze leeftijd, maar dan in een hele andere wereld leven.
We kregen van Julia, de baas van de voedselbank een stuk cake aangeboden. En terwijl Rob en onze andere vriend een goede maaltijd kregen kletsen we nog een uur over van alles en nog wat. Leuk om de reactie te zien als het over artiesten gaat waarvan beide jongens dachten dat ze niet groot waren in de rest van de wereld.
Kanye West, Eminem, en ga zo maar door.
Ik heb echt genoten! We hebben ze nog even geholpen met dozen naar binnen dragen en natuurlijk moest er een foto gemaakt worden!
Na het afscheid van alle lieve mensen de metro samen gepakt richting Greenwich Village. Daar een aantal straten verderop, tapas gegeten! Dat ging er na een hele drukke maar o zo inspirerende dag wel in!

Morgen weer een drukke dag dus voor nu zeg ik weltrusten ook al is het nu dan 21.00, ik ben kapot!
Tot schrijfs!

• 07 November 2012 - 03:03

Rico:

Midden in de nacht? het is pas 03.00uur, haha! Maar een leuk verslag!!! :-). Gelijk weer zuipen, vreten, enz. Zo ken ik jullie weer! Maar hoe durf je Gayne East en M&M artiesten te noemen?? Dat kan echt niet samen in 1 zin. En Ron de welzijnswerker :P. Van jou had ik het nog wel kunnen begrijpen, maar van hem... ;-). Ik kijk uit naar het volgende verslag! Goodnight New York! Groetjes!! :-).

• 07 November 2012 - 03:07

hahaha die Rico!

By the way, van de verkiezingen weinig te merken! Obama heeft op dit moment een kleine voorsprong maar het kan nog alle kanten op!
    In NY leeft het bijna niet, nergens posters oid.
    Rare jongens......

• 07 November 2012 - 03:39

Mitt Romney:

Vote on me people!!!!!!

• 07 November 2012 - 08:14

Ans En Ben:

Hoi Loes en Ron,

Wat een leuke dag hebben jullie gisteren gehad. Zo zie je ook nog eens wat van het échte leven in NY.
    Dat zet je misschien nog wel aan het denken.
    De kop is eraf, maar het genieten gaat vandaag weer gewoon verder!!
    Veel plezier met wat je vandaag gaat doen! Volgens mij gaan jullie vandaag naar The Lion King ??
    Ik kijk weer uit naar jullie verslag!
    Groetjes,
    Ans en Ben

• 07 November 2012 - 09:07

Obama:

Hello folks,

I'm glad to read that your first impression of our country is thát positive! Of course I'm more glad with the fact that I've won the president-race. Again!

I'd like to invite you to the white house tonight. There'll be a big party. Bring all your new friends as well, also all the great homeless people of New York. And Kanye West and Eminem.

Seeya tonight!
    X
    O

• 07 November 2012 - 11:54

@nnemiek:

Hee zus en zwa,

leuk te lezen dat het ge-wel-dig is in de U S of A!
    Fijn dat de reis goed is gegaan enneh, om half 9 naar bed kan ook zonder Jet-Lag hoor! Geniet van NY en van de grooooooote pizza's en groooooooooote koffies en grooooooooooooote alles.

Liefs,

FIAT (geen vijfhonderd)

• 07 November 2012 - 12:39

Frank:

Hey wereldreizigers,

Mooi om te horen dat jullie het zo naar de zin hebben, we blijven jullie volgen!
    Have fun!

Greetz,

Frank & Linda

• 07 November 2012 - 13:09

Ie Die Ai Tie Eetch:

Fantastisch!! Wat een gaaf gevoel om er dan eindelijk te zijn, hè?

Maarre.... Ik heb vanmorgen óók vers fruit op, het Gofferpark lag er óók schoon bij, bij de koffie heb ik óók een stuk cake gehad, we hebben in de stad óók massa's daklozen rondlopen, ik eet vanavond óók pizza, het Waterkwartier is hier óók minder leuk dan Nijmegen-Oost en doorgaans lig ik tegenwoordig óók om 21.00 uur in bed....

Alleen jullie hebben er een paar uur voor in het vliegtuig moeten zitten en een bulk geld voor moeten neerleggen!!!

• 07 November 2012 - 13:12

Loes En Ron En Lisa Weijers:

Zeg even tegen Lars dat hij goed kan bouwen! De blokken doos die ik vanuit het vliegtuig zag, was toch zijn werk? Petje af!

• 07 November 2012 - 13:47

Hein En Marian:

Het is echt Gaaf om jullie zo te volgen.
    New York is groot dus er is nog een hoop te zien,
    fijn dat de eerste dag al zo mooi is verlopen,
    En vanavond veel plezier bij de Lion King.
    tot het volgende verslag,,

Marian en Hein

• 07 November 2012 - 19:41

Carla:

Druk,druk,druk wat een hoop te zien en te doen leuk verslag blijf jullie volgen, veel plezier groetjes Carla.

• 07 November 2012 - 20:53

Sienna:

Woef waf waf grrrrrr woef waf

Pfffffffffft (zachte scheet)

Prrrrrrrt!!! (harde scheet)

• 07 November 2012 - 20:55

A. Pastoor Trainer/coach:

Oproep: we hebben nog een leeg stoeltje in het stadion van Nek, uuhh Enniesee.

• 07 November 2012 - 21:18

Loes En Ron En Lisa Weijers:

@ Alex Ricardo Disveld zal op 2 stoelen tegelijkertijd gaan zitten! Er is dus geen lege stoel!
    O en anders wil Lars Vroom misschien wel een potje voetbal zien!

• 08 November 2012 - 06:04

Mitt Romney:

Now i've lost the president-race i'll fly over to Nijmegen to watch a NEC game ith my dear friends Ricardo and Geert W.!!!