Canon del Sumidero en San cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Canon del Sumidero en San cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Canon del Sumidero en San cristobal

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

14 November 2012 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Vanochtend mochten we uitslapen, een half uur maar liefst maar ik (loes) was er enorm blij mee.
Na wat verse broodjes gehaald te hebben bij de plaatselijke supermarkt zijn we de bus ingegaan richting de boottocht!
De Canon del Sumidero is een enorme kloof waar je wilde dieren zoals krokodillen, apen, leguanen en Pelikanen kan spotten.
We kwamen ze ook echt allemaal tegen.
Ik had voor we gingen medicatie tegen zee ziekte ingenomen en daardoor ging het best goed eigenlijk.
Alleen als we stil lagen in onze speedboot om een dier te spotten kreeg ik last maar gelukkig duurde dat nooit lang.
De tocht duurde ongeveer 1,5 uur. Het uizicht was ook echt heel erg mooi.
Onze gids vertelde dat de hoogste kloof 1 kilometer lang was, en dat de mayaᷰs toen de spanjaarden Mexico veroverde hiervan afsprongen omdat ze niets met de spanjaarden te maken wilde hebben. Erg indrukwekkend was ook een waterval die begroeid was met groen in de vorm van een kerstboom.
Daarna weer een uur terug in de bus en samen het San Cristobal de las casas gaan ontdekken. De rest ging Nederland-Duitsland kijken.
De plaatselijke souvernir markt was leuk om te zien, maar het was wel allemaal hetzelfde. Ik heb wel een gave handtas gekocht.
Vanavond weer met zn alle uiteten. En daarna gaan de dames salsa dansen hahaha!
Morgen weer een excursie naar de Maya dorpjes hier in de buurt. We gaan dan ook bij mensen thuis kijken en een kerk bezichtigen die heel speciaal is voor de Maya bevolking!
De groeten maar weer!

• 15 November 2012 - 08:41

Ans En Ben:

Hallo allebei,

Fijn dat de boottocht goed is gegaan. Anders had je dus heel veel gemist.
    Ik hoop dat je van de kerstboom een foto hebt gemaakt , want ik kan me er niks bij voorstellen.
    Veel plezier weer bij de volgende excursie!
    Groetjes, Ans en Ben

• 15 November 2012 - 11:57

Koosm En Tonny:

Holadijo,

Wie gaat er nou op zo'n mooie reis voetballen kijken. En dan ook nog Nederland-Duitsland. Ik lees wel dat jullie het wel de zin hebben. Veel ontdekken en GEEN VOETBALLEN kijken. Dat kan hier ook. Hoewel!!!!!

Goeie reis verder.
    Groetjes Koos en Tonny.

• 15 November 2012 - 19:58

Marian En Hein:

Hoi
    ja van dat voetbal,dat ga je toch daar niet doen,
    in dat mooie mexico
    Knap hoor Loes op de boot.
    Weer een mooie ervaring wat je zoal ziet van de dieren,
    en erg mooi de foto,s van de waterval en dat meertje van gisteren,

veel plezier vast morgen,
    lijkt ons echt mooi thuis bij de Maya,s
    groetjes van Marian en Hein

• 15 November 2012 - 20:28

Speedy Conzalessss:

Gelukkig een betere bootervaring dan dat trauma bij Lanzarote!!! En je ziet als afleiding ook wat aardige dingen.... Nouja, aardige dingen: helemaal fantastisch lijkt me!!!

Geniet maar weer lekker verder saam en vergeet de jaloersmakende foto's niet! Ben razend benieuwd!

Ps: om jullie een beetje jaloers te maken: ik ga morgen naar Eef, zal ik de groeten doen???
    O, én ik ga zo expeditie robinson kijken. Lijkt het nét een beetje of ik bij jullie ben!!!

• 16 November 2012 - 19:09

Carla:

Die Ron, voetballen kijken met de mannen nu ja dan maar wel he!!!! Wat gaaf, fijn dat de bootreis goed gegaan is nog veel plezier bij de maya's! groetjes Carla & Antoon.