De boottocht terug naar Mexico - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu De boottocht terug naar Mexico - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

De boottocht terug naar Mexico

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

29 November 2012 | Mexico, Tulum

27 november;
Na een goed ontbijt bij hetzelfde tentje als gister mochten of liever gezegd moesten we de boot op.
Gelukkig was de eerste vaart ¨maar¨ 40 minuten.
Vanuit Caye Caulker moesten we naar San Pedro. Hier moet je om Belize te kunnen verlaten een stempel in je paspoort laten zetten en 15$ betalen.
Dit ging helemaal op de manana manier dus aangezien de 2e groep (wij noemen het hier de singles groep) ook moest hebben we onderhand 2 uur gestaan om 48 mensen het land uit te kunnen nemen.
Na al het wachten moesten we op de 2e boot, een vaart van onderhand 2 uur.
Wat een doffe ellende vond ik dat. Na 5 min was ik al zeeziek, en toe moest ik nog een hele tijd.
De tijd kroop voorbij, gelukkig had ik op het allerlaatst wat afleiding van echte dolfijnen die we in de verte zagen!
Gelukkig waren we in Chetumal. De douane ging met een drugshond langs de bagage en wij moesten een emigratie formulier invullen om Mexico in te mogen voor vakantie en straks ook toestemming om het land weer te verlaten.
Onze gids had het allemaal goed voor elkaar tot de gids van de singles zo slim was (Hij komt uit Guatamalla) te zeggen dat hij voor vakantie kwam en niet om te werken.
De douane had vrijwel direct door dat hij van de singles groep de leider was en hij kreeg in eerste instantie geen toestemming om Mexico in te gaan.
Na 2 uur wachten kreeg onze gids (Christiaan heet hij) het voor elkaar dat hij toch de grens over mocht.
Maar dat terwijl hij zijn eigen vergunning bijna kwijt raakte.
De arme man zette alles op alles om het op te lossen en kreeg dat gelukkig voor elkaar!
Met taxi{s werden we naar een busstation gebracht, om vervolgens in een touringcar verder te gaan. De groep zou ons naar Tulum brengen en zelf verder gaan naar Playa del Carmen waar wij donderdag naartoe gaan.
Bij het hotel in tulum aangekomen, was onze naam niet goed doorgekomen en leek het erop dat we niet gereserveerd hadden. Gelukkig met telefonische hulp van Christiaan werd ook dit opgelost.
En we kwamen in een pracht hotel en kamer terecht! het uitrusten kon beginnen!

• 29 November 2012 - 21:36

Marian En Hein:

Hallo
    Wat een dag gisteren
    Wat zielig voor Christiaan
    Duurde wel lang allemaal bij de grens,,
    En een gedoe bij jullie nieuwe hotel
    Heeft Christiaan maar mooi voor elkaar gekregen.
    Maar jullie zijn nu aan het luieren.
    en vrijdag op naar Playa del Carmen
    Daar is het echt genieten,
    Komen jullie daar de groep dan nog tegen?
    Geniet er maar lekker van, Groetjes Hein en Marian

• 29 November 2012 - 23:18

Ans En Ben:

Hallo allebei,

Nou, na zoveel ellende zal het heerlijk uitrusten zijn!
    Doe je best !!
    Groetjes,
    Ans en Ben

• 30 November 2012 - 01:37

Rico:

Wat een verhaal weer, haha. Ik geniet nog steeds van jullie verslagen, ook al zijn dit zowat de laatste die volgen. Geniet lekker van jullie laatste dagen, en tot snel maar weer. Adios Amigos!!!!

• 30 November 2012 - 01:37

Rico: