Dol fijn! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Dol fijn! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Dol fijn!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

03 December 2012 | Mexico, Playa del Carmen

2 december;

De dag begon met regen en de zon was ver te zoeken!
Gelukkig lieten wij ons niet kisten en stapten we met een big smile de bus in, op naar een nieuw avontuur!
Vandaag zou dan eindelijk een droom van me uitkomen! Zwemmen met dolfijnen! Wat een belevenis, als eerste mochten we ons vasthouden aan de vinnen van de dolfijn. Ik weet niet of jullie ooit een dolfijnen huid hebben gevoeld maar het voelt zacht een beetje als een soort rubber. Heel apart in elk geval.
Daarna mochten we apart op de foto. Want tja die stomme toeristen willen natuurlijk graag een aandenken mee naar huis.
De hele middag werden er film en foto opnames gemaakt. Je wil niet weten wat het kost want 1 foto was al rond de 180 pesos.(25 Euro) We konden ook een DVDtje met een aantal fotos laten maken van 145 euro. Dat vonden we een beetje te gek worden.
Ondertussen werden er wat films vertoond waarop het wel en wee van het park en de dolfijnen te zien was.
Een korte rondleiding werd ook nog gegeven en toen was het tijd voor ronde 2, de dolfijn ging je duwen als je als een plank in het water ging liggen. Hij duwde met zijn snuit onder je voet je vooruit. En een lol dat ze langs de kant hadden.
Daarna gaf het beestje je nog een kus op je wang en je mond en een handje en was het tijd om met een duikbril op eeven tussen ze te drijven.
Zeer toeristisch allemaal maar wel gaaf om gedaan te hebben!
Weer een ervaring rijker!
Morgen de laatste souverniers kopen en voor de rest lekker relaxen want dinsdag ochtend komt Ricardo ons weer halen! Ik moet nog even niet aan thuis denken, ben helemaal happy in Mexico!

• 03 December 2012 - 08:31

Kim:

Heey Loessie,

Gaaf joh!! Geniet nog maar even van Mexico want hier is het koud brrr.
    Mag je nog wel terug het vliegtuig in met al die spulletjes haha
    Xxx Kim

• 03 December 2012 - 09:54

@nnemiek:

Haaaaai, (o nee dolfijnen waren het hè?)
    Lijkt me super om meegemaakt te hebben, dan maar toeristisch hoor!
    Tja... zit het er bijna op... Das wel balen. Maar voor het thuisfront is het ook wel weer fijn hoor, misschien helpt dat een beetje. Geniet nog maar eventjes van dat mooie mexicoooooooo, mexico mexi-iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiicoooooooooo, het land van al mijn droooooooomeeheen, mexico mexicoooooooooooooo, mexico mexicoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

• 03 December 2012 - 10:15

Ans En Ben:

Hoi Loes en Ron,
    Wat een belevenis! Dit is iets wat je waarschijnlijk maar 1 keer in je leven gaat doen!
    Ik zou in Mexico ook maar op zoek gaan naar wat dikkere kleding, want zoals Kim al zei: het is hier echt winter aan 't worden.
    Kou, sneeuw en hagelbuien!!
    Geniet nog even van al het moois daar en ik ben toch wel een beetje blij, dat jullie woensdag weer naar huis komen!
    Groetjes,
    Ans en Ben

• 03 December 2012 - 14:34

Marian En Hein:

Hai Ron en Loes

Ja weer een ervaring rijker.
    Geen zon daar,
    Wij zoeken al heel lang naar de zon,
    erg koud hier maar dat weten jullie al.
    Wij missen jullie wel .
    erg fijn dat wij jullie snel weer zien,
    groetjes Hein en marian

• 03 December 2012 - 16:12

Loes En Ron En Lisa Weijers:

Als het goed is heeft Daphne kleding voor ons bij woensdag.
    Als we terug komen want ik denk dat we gewoon hier blijven als ik het allemaal zo lees.
    Dan maar zon, zee en kerstbomen...
    Mischien tot woensdag en anders tot ooit!

• 03 December 2012 - 18:12

Martijn:

Zeg, maar waar zijn die foto's? Ik vrees dat ik wel bewijs nodig ga hebben...

• 03 December 2012 - 18:44

Loes En Ron En Lisa Weijers:

Die hedde gij alang op feestboek kunnen bewonderen meneer Kaspers!

• 03 December 2012 - 21:00

Bart:

Nou, zo te zien hebben jullie Mexico uit de economische crisis gehaald. Erg sociaal van jullie hoor. Het was erg leuk om jullie verhalen te volgen. Zo zijn wij ook een beetje op vakantie geweest. Alleen het hut ons geen drol gekost zak ma zegge.

We zijn benieuwd naar de live verhalen en naar alle andere foto's natuurlijk. We spreken elkaar snel weer. Goede terugreis gewenst. En straks lekker een pannetje snert in het vooruitzicht.

Houuuuuu juhhhhh hè!

Bart

• 03 December 2012 - 21:36

Loes En Ron En Lisa Weijers:

Snert? Gatver die mag jij hebben hoor, geef maar kerstdiner met schnitzel en een zak buggles met kaas saus of een frikandel speciaal ook goed!
    Hahahaha oja ik heb weer een nieuw drankje; tequila sunset! Daar pluk ik de vruchtenvan!

• 03 December 2012 - 21:36