Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Loes

19 Oktober 2013 | Argentinië, Buenos Aires

17 en 18 oktober

En dan is het tijd om Salta te verlaten aan sta je ineens op de luchthaven van Buenos aires.
Het was in anderhalf uur tijd een goede vlucht. We kregen tot 2 keer toe drinken aan geboden en citroen koekjes, die komen echt je neus uit!
Buenos Aires, De stad van evita perron en onze eigen Maxima!
Ze zijn hier echt trots op "hun" maxima. Waag het niet iets verkeerds over haar te zeggen, ik denk dat ze je villen...
Onze ontmoeting met Valentijn was prima. ook hij nam de tijd om ons meer te leren over dit deel van Argentinie!
Daarna de stad in gegaan.
Vanuit het niets stonden we ineens vlakbij een demonstratie, de arme willen graag werk, en dat was de reden van deze demonstratie. Ik schrok best, ineens sta je tussen trommels en een enorme mensen massa. We liepen een straat in en zagen de me al rijden met waterkannonen. Snel in een tentje wat gaan eten. Even aan de ober gevraagd wat er aan de hand was. Hij vertelde dat over een uur, er een demonstratie voor de presidente van Argentinie gehouden werd.
We zijn maar mooi na het eten de andere kant op gegaan.
Na even rondgelopen te hebben zijn we weer naar het hotel gegaan.
Rond een uur of 21.00 zijn we naar een restaurant gegaan waar Valentijn ons op gewezen had. Er stonden koeienogen en koeien nieren op het menu. Ik was al klaar met eten toen ik dat las. Ron die vondt het allemaal wel prima.
Na een stukje vlees (zeg maar rustig een stuk vlees) weer naar het hotel gegaan.

De volgende ochtend relaxed opgestaan. Valentijn maakte een ontbijt voor ons en aan de ontbijt tafel besloten we om naar het graf van Evita te gaan en naar Palermo. Een wijk waar veel jongeren komen. Het hotel ligt in San Telmo. Een prima wijk met veel winkels en leuke bezienswaardigheden.

Uiteindelijk ook nog even naar het plein gegaan waar de dwaze moeders horen te staan, ze waren er niet vandaag. Ik hoop dat we ze nog wel zullen zien, lijkt me erg indrukwekkend namelijk.
Morgen gaan we fietsen naar La Boca. En overmorgen is het tijd voor (R) ons uitje naar River. Ook wil ik zondag nog even naar de markt hier, even weer neuzen.

Nu eerst straks met Valentijn en Ada mee naar een tango cafe. Daar is het niet toeristisch, al het andere in het centrum wel!
Ik ben benieuwd!

• 19 Oktober 2013 - 10:03

Milou En Noortje:

lieve loes we missen je wel hoor ik was gisteren beetje in paniek om mij lader maar is allemaal weer goed
    gekomen we gaan zo herfst bladeren zoeken met noortje amy en benjamin ik heb syndroom gekeken met johnny de mol . dat gaat over mensen met beperking ik hoorde dat je ziek was hoop dat het nu beter gaat.
    hoop dat julie nog genieten van we hebben vandaag mooi weer 20 c hier hoe watm is het daar de vakantie is weer voorbij . kan je al tango dansen? ik we zijn wezen bowlen
    tot gauw! xxx noortje en milou

• 19 Oktober 2013 - 23:26

Hein En Marian:

Hoi Hoi Ron en Loes
    zeker een grote stad Buenos Aires
    Graf Evita lijkt me heel appart.
    Eten minder,dan liever een frietje.
    Geniet er nog maar samen goed van.