Colombia; the only risk is wanted to stay! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Colombia; the only risk is wanted to stay! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Colombia; the only risk is wanted to stay!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

15 Juni 2014 | Nederland, Nijmegen

De kogel is door de kerk. De vliegtickets zijn geboekt. En het puzzelen van de reis is in volle gang.
Colombia it is!

Een paar jaar geleden zagen we het al voor ons. Een reis door Colombia leek ons wel wat aangezien we op de vakantie beurs een vrouwtje spraken die ons het een en ander ging uitleggen over Colombia.
Wat was ik (Loes) enthousiast maar ondertussen kwamen er nog steeds geluiden uit voornamelijk de media waarruit bleek dat het niet helemaal ongevaarlijk was.
Foto's gekeken. Internet afgezocht en het bleef ons maar fascineren.
Maar ja, je weet niet wat de FARC en de ELN gaan doen.
De onderhandelingen zijn natuurlijk nog niet afgerond maar genoeg bronnen van Nederlandse bedrijven en organisaties geven een groen licht voor toeristen. En dus gaat er weer een wens in vervulling!
Wij gaan de stap wagen. Voor zover het mogelijk is vergelijken we het maar met Bolivia. Geen gekke dingen doen, dan komt het goed. Niet te koop lopen met rijkdom. Je interesseren in de bevolking, niet zomaar met iemand mee gaan. Luisteren naar je gevoel en vooral; go with the flow!

Overal op internet lees je hoe vriendelijk de bevolking is. Hoe graag ze hun land op een positieve manier in het nieuws willen krijgen. Maar hoe moeilijk het is om van een slecht imago af te komen.

Genoeg mensen hebben we gesproken die werken en/ of wonen in Colombia.
En wat is er mooier om het nu zelf te ontdekken!
We lezen heel wat af, gaan goed voorbereid beginnen aan een trip die nog niet door het massa toerisme is ontdekt.
Maar de foto's zeggen genoeg en de verhalen die we lezen klinken als een prachtig muziek stuk in onze oren!

Wij hebben er al zin in! En hopelijk zijn er weer wat mensen die ons willen volgen! laten we ook de positieve kant van Colombia verlichten, mensen een kans geven. Misschien gaan we onze vingers branden, nou dan blijft het motto: Liever spijt van iets wat we gedaan hebben dan altijd maar denken, had ik maar...

• 16 Juni 2014 - 14:24

Marian & Hein:

Hoi Ron & Loes

Het word weer Spannend.
    Jullie hebben het weer goed voor elkaar.
    Dat doen jullie goed op naar Colombia.
    Voor dat je het weet is het zo ver.
    Veel succes met de voor bereidingen.
    Wij zullen het graag volgen.

Lieve groetjes van ons xxx

• 17 Juni 2014 - 12:36

Marisac:

Columbia wow!!!!
    Meid gauw alles.regelen en.genieten!!
    Hoor van.je.oke?? Take care xxxx