Villa de Leiva - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Villa de Leiva - Reisverslag uit Villa de Leiva, Colombia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Villa de Leiva

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

29 September 2014 | Colombia, Villa de Leiva

In alle vroegte opgestaan, ontbeten en vervolgens opgehaald worden door David en chauffeur die ons meenamen naar de volgende bestemming.
De cathedral de sal in Zipaquira. Een prachtige kathedraal gelegen in een zoutmijn. Door de atmosfeer, de letverlichting en de verhalen van David was het een magische plek.
Doordat we vroeg waren, waren en geen andere toeristen. David vertelde dat hij nog nooit had meegemaakt dat er geen andere toeristen waren. Daarna een 3d film bekeken waarin werd uitgelegd hoe ze met 200 mensen in 4 aar tijd dit allemaal hadden gebouwd. Dit is trouwens de nieuwe kathedraal. In 1995 is de oude ingestort. Die was niet goed genoeg gebouwd. Nu houden ze deze extra in de gaten, met de snufjes van nu op meetgebied.

Daarna gaan lunchen, een Colombiaanse soep met aardappel, mais en kip. Daarnaast avocado en rijst. Het vulde goed, maar echt saak zat er niet aan. In het restaurant was een bruiloft aan de gang. Leuk om vanaf de zijlijn dat ook te zien.

Vervolgens door naar een kathedraal in een dorp waar niet veel te beleven was. Maar we hebben een mis meegemaakt.
In de auto hebben we David de situatie rondom FARC laten uitleggen. In een ntendop want anders was hij nu nog niet klaar geweest.
Het heeft alemaal te maken met drugs. Iets wat de gemidelde Colombiaan verschrikkelijk vindt. Als de mensen uit voornamelijk de stad het voor het zeggen hadden, waren de drugs hier gelegaliseerd en had de FARC alleen de wapenhandel nog over. Het feit dat er onderhandeld wordt is als een zeepbubbel. Dat gaat hem niet worden denken ze hier. De FARC wil maar een ding geld. Het zal spannend worden hoe die onderhandelingen gaan.. Maar veel vertrouwen is er niet.
Daarna door naar Raquira, een markt bezocht waar de eerste souvenirs gekocht zijn. Natuurlijk ook een tas gescoord, ik kan gewoon niet zonder!

Toen door naar Villa de Leiva. Een backpackers dorp. Het deed me denken aan San Pedro de attacamma in Chili. David nam ons mee, gaf ons tips waar te eten, waar we het beste ijs kunnen gaan eten en liet ons een museum zien van een Colombiaanse schilder die de brug wilde slaan tussen het verleden en nu van Colombia. Hij heeft bevoorbeeld de afslachting door de spanjaarden afgebeeld.

We hebben met heel veel dank aan David een veel beter hotel gevonden dan op de planning stond. Dat was namelijk 3 x niks. Heel ver buiten het centrum en niet echt vriendelijke mensen. Nu zitten we in Posade de san Antonio. Midden in het centrum, Villa de Leiva is heel relaxed. Weer hele vriendelijke mensen en gewoon weer genieten geblazen!

• 29 September 2014 - 14:28

Marian En Hein:

Hoi Ron en Loes
    Leuk de foto,s.
    Ziet er goed uit mooie blauwe achtergrond.
    Prachtig met die lichtjes.
    Maar goed dat jullie David hadden.
    Dan kom je altijd weer op de goede plek.
    lieve groetjes van Hein en marian

• 29 September 2014 - 15:27

Ans En Ben:

Hoi Ron en Loes
    Mooie foto's !
    Inderdaad, met dat blauwe licht heeft iets magisch, hè.?
    Op dat marktje lijkt het me ook wel leuk! Zeker echt Colombiaanse dingetjes.
    Goed dat jullie een ander hotel hebben kunnen regelen. Maar dat slechte hotel, hebben het dan over
    Villa Lina, of over Barichara?
    Het lijken allebei wel mooie hotels.
    Zo zie je maar, dat op Internet alles mooi wordt afgebeeld, en dat het in het echt weer tegenvalt.
    Goede reis verder en tot het volgende mailtje! !
    Groetjes uit Malden.
    Ans en Ben.

• 29 September 2014 - 15:32

Ans En Ben:

Hoi,
    Ik heb nog even naar jullie nieuwe hotel gekeken, en het is prachtig!
    Mooi koloniaal gebouw, en goede recensies!
    Groetjes,
    Ans en Ben.

• 29 September 2014 - 16:21

Marieke:

Wauw wat weer een verhalen!! Gaaf hoor! Klinkt weer heel bijzonder!! Hier alles ook goed! Ga morgen beginnen met mijn stage in Malden! Dus dat vind ik wel spannend! Maar komt vast goed! Jullie idd lekker verder genieten en ik kijk uit naar jullie nieuwe avontuur! XXX mariek

• 29 September 2014 - 18:12

Loes En Ron En Lisa Weijers:

Morgen gaan we pas naar Barichara. Ni zitten we in Villa de Leiva. Vanmiddag naar een spa hier in de buurt. Het lijkt erop dt de meeste shops op maandag dichtzijn :(

• 29 September 2014 - 19:23

Jorance:

leuke foto's ziet er goed uit geniet ervan tot het volgende verslag ik volg jullie

• 29 September 2014 - 20:37

Edith:

Mooie foto's, hoor!
    Veel plezier nog!!

• 29 September 2014 - 20:52

Siéna:

FF dan dit =Siéna
    Ik hoor en zie dat jullie een leuke vakantie hebben.
    ik vind het hier ook leuk.
    Wij gaan veel wandelen.
    pootje van mij xxx

• 29 September 2014 - 23:06

Mieke Hol:

hoi hoi
    het is weer erg leuk om de verslagen te lezen en die katjhedraal lijkt me heel bijzonder maar er zijn en gaan nog veel meer bijzondere dingen gebeuren wat een zaligheid het is net werkenrode....................... maar dat woord is nu verboden gewoon lekker genieten maar dat is een overbodige opmerking heel veel groetjes

• 29 September 2014 - 23:34

Loes En Ron En Lisa Weijers:

@ Mieke, Wasda Werkenrode?

• 01 Oktober 2014 - 21:34

@nnemiek:

Haai, ziet er allemaal goed uit tot nu toe. Klinkt alsof jullie flink aan het genieten zijn, goed zo! Wij lezen lekker mee hoor. Veel plezier en ga door met genieten. Groetjes!!!!!!!!!!!!!!

• 13 Oktober 2014 - 21:11

Maril: