Villa de Leiva en Barichara - Reisverslag uit Barichara, Colombia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Villa de Leiva en Barichara - Reisverslag uit Barichara, Colombia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Villa de Leiva en Barichara

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

01 Oktober 2014 | Colombia, Barichara

Even een dagje rust genomen aangezien er weer wat reisdagen aan komen.
Villa de Leiva is klein. Er is toerisme op komst, maar omdat het laag seizoen is is er niet veel te beleven. In het hotel nagevraagd waar we het beste heen kunnen gaan. Wandelingen van 9 uur of 4 uur. Naar onbekende beelden kijken. Het trok ons niet zo, en dus zijn we bij een ander hotel gegaan om te zwemmen. Dat hotel heet Duruelo. Vandaag hoorde ik van David dat daar vlakbij een brand gewoed heeft en het hotel geevacueerd is geweest. Altijd als wij er niet zijn... lol!

De volgende dag werden we opgehaald door Alejandro. De man van Nathalia die in ons htel bij de receptie werkte. Hij bracht ons naar Barichara. Ongveen 3,5 uur rijden.
Het was een leuke tocht. Alejandro sprak engels en vertelde veel. Wat vond hij het leuk om over Shakira en Juanes te praten. Later die rit had hij op de radio een lied waarvan ik dacht dat het Juanes was. Bleek niet zo, maar hij begreep wel waarom ik het dacht. Het leek nogal op elkaar.
We kwamen bij het hotel aan. Terra Barichara genaamd en zijn het dorp Barichara in gegaan. Daar was niets te beleven. Bijna gaan mensen op straat. Dus besloten we naar het hotel te gaan. Vervolgens hebben we het verblijf in Barichara ingekort. Het hotel was prima, de mensen in het hotel ook, maar er was echt niets te beleven. En aangezien we dachten de tijd beter in Giron te besteden hebben we dat maar gedaan.
Alles geregeld, 1 nacht Barichara!
Het zwembad ingedoken en zitten kletsen met de italiaanse eigenaar. Leuke man, hij bood meteen zijn jaccuzi aan. Daar zegt Loesje geen nee tegen en dus lagen we te genieten van de zonsondergang met een alcohol vrije cocktail (nee ik ben niet zwanger, maar de cocktails met alocohol vond ik niet veel bijzonders).
Savonds in het hotel gegeten. En vroeg gaan slapen!

• 02 Oktober 2014 - 14:11

Hein En Marian:

hoi toch nog een leuk reisverslag.
    komt dagje later binnen,
    doen jullie goed en gezellig in de jaccuzi.
    nog een mooie tijd samen.
    Lieve groetjes van ons

• 13 Oktober 2014 - 21:14