Denia - Reisverslag uit Denia, Spanje van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Denia - Reisverslag uit Denia, Spanje van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Denia

Door: Ron y Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

28 September 2016 | Spanje, Denia

Javea oftewel Xabia in het Valenciaans ligt naast een berg.
Aan de andere kant ligt het stadje Denia.

Via de berg zijn we naar Denia gereden. In het stadje zijn hebben we een parkeergarage dat net als de andere garages in Spanje gemaakt is voor Fiat500'tjes en niet zoals onze Auto een Opel Astra. De parkeersensoren kan je hier net zo goed uit uitzetten, want die gaan bij elke bocht toch wel af.

In het centrumpje zijn we in een paar leuke winkels geweest toen we op het restaurantje van het bekende keten "Lizarran" stuiten. Bij Lizarran kan je Pinchos eten. Dit zijn tapas op een broodje zoals een stukje zalm met kaas op een klein stokbroodje. Je gaat dan naar binnen om een bord te pakken en in op de toonband staan dan de Pinchos in een glazen bak. Je neemt dan mee wat je wilt en je rekent later de stokjes af. Tevens laten ze af en toe een bel afgaan en dan zijn de warme hapjes klaar en dan komt de serveerster met een dienblad met warme Pinchos zoals een broodje met een worstje, biefstukje of visje met de vraag of je er ééntje lust.

We hebben de auto opgehaald en zijn richting het strand gereden, we vonden het niet de moeite waard om te stoppen en zijn naar de grote shoppingmall gereden. Na een uur of twee zijn we weer naar het hotel gereden.

Om 19.30 zijn we naar het restaurant "La Siësta" gelopen.
Dit ligt pal aan de zee. We hebben hier nog wat Tapas en Sangria genomen. Op de kamer hebben we alvast het meeste ingepakt, want morgen staat alweer de terug vlucht op het programma.

• 29 September 2016 - 08:11

Ans En Ben:

Tot straks!!

• 29 September 2016 - 14:03

Marian En Hein:

Wat luxe het lekkere eten.
    vandaag een hele goede reis,
    Kunnen jullie terug kijken op een mooie Spaanse vakantie.
    tot snel dan zien wij jullie weer.
    groetjes xxx