Tikal - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Tikal - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Tikal

Door: Ron Weijers

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

25 November 2012 | Guatemala, Flores

zaterdag 24 November, Vandaag stond het Park van Tikal op het programma. Dit is hetlaatste en grootste park van de Mayaᷰs dat we deze vakantie bezoeken. We vertokken rond 8u vanuit Flores om 1u15 min later in het park aan te komen. We gingen met een gids de jungle in om dieren te spotten. We zagen al vrij snel een groep apen in de bomen hangen. Later kwamen we ook een groep neusbeertjes tegen. We konden er vrij dichtbij in de buurt komen. Later bleek dat ze aan mensen gewend waren, want bij onze pauze wilden de neusbeertjes eten bij ons ophalen. Na vier pogingen van onze gids om een Tarantula uit zijn holletje te loken, lukte het hem eindelijk. Somigen van onze groep konden er mee op de foto.
Tijdens onze jungle tour kwamen we een grot tegen, deze was afgedekt met golf platen en is eigenlijk niet voor toeristen toegangelijk. Wij mochten wel naar beneden. Met een zaklamp kwam ik eem dikke pad en twee ratten tegen. In de grot konden we een muurschildering bekijken die nog intakt is.
Na het dieren spotten hebben we nog een aantal mooie tempels bekeken. Van dit park is maar 20% bekend de rest ligt nog onder de grond te wachten om opgegraven te worden. En dan te bedenken dat het park 16 km lang is.
Na een lange dag zijn we rond 17.30 bij ons hotel aangekomen, na een opfris beurt hebben we nog een restaurantje aangedaan. Strakjes gaan we vroeg naar bed om morge weer om 05.00 in de bus richting het caribisch eiland Caye Caulker in Belize te gaan.

• 25 November 2012 - 10:25

Ans En Ben:

Hoi allebei,
    Mooi reisverslag en prachtige foto's!
    Ben blij dat ik niet ben, waar die grote enge spin is!!
    Verder zijn we blij dat alles goed gaat en dat jullie genieten van je reis!!
    Groetjes,
    Ans en Ben

• 25 November 2012 - 19:44

Marisa:

hey meid
    leuk verslag weer!
    en heb jij die foto van die spin gemaakt?
    leuk dat er foto's bij zitten!!
    xxxxxxxxxx