Ruines de Palenque en de waterval - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Ruines de Palenque en de waterval - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Ruines de Palenque en de waterval

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

12 November 2012 | Mexico, Palenque

12 november;
Na het ontbijt de eerste exursie gedaan naar de ruines de palenque.
Eerst een jungle tocht gemaakt waarbij de brulapen boven ons hoofd aan het slingeren was en toen naar de ruines.
Het horen van deze apen was volgens de gids uniek aangezien ze alleen brullen op dit tijdstip als er regen op komst is.
Het weer zat goed mee, de zon scheen maar heel erg benauwd was het niet. ook dat werd door de gids uniek genoemd.
Door de jungle heengelopen kwamen ineens midden in de jungle de beroemde ruines tegen. Wat een mooi gezicht was dat. Omringd door bomen ineens uit het niets een tempel tegenkomen! Wauw! Wij zijn een van de laatste geweest die de jungle tocht nog op deze manier kon maken. Ze zijn bezig een pad aan te leggen zodat toeristen niet meer echt het bos in kunnen ivm de aantasting van de natuur.
Ook de tempel beklimmen mag dan niet meer aangezien er stukjes steen meegenomen worden en de tempel op die manier langzaam maar zeker zo vernield wordt.
Prachtig mooie fotoᷰs gemaakt ook een groepsfoto want het decor was echt fantastisch!
Daarna naar de waterval gegaan om te zwemmen. Heel erg mooi! Wel koud maar je moet er iets voor over hebben!
Nu gaan we met de rest het zwembad in bij ons hotel!
Echt een top dag!

De Groeten maar weer!

• 12 November 2012 - 23:43

Ans En Ben:

Hoi Loes en Ron,
    Jullie hebben wel geluk gehad, dat je dit zo mocht meemaken.
    Als ooit alles verandert wordt, zal het minder avontuurlijk zijn.
    Fijn ook dat het weer zo mee zit. In het koude water zwemmen is met die hitte toch wel fijn, lijkt me.
    Jammer dat de foto's nog niet geplaatst zijn, want daar was ik wel benieuwd naar!!
    Veel plezier de komende dagen, en we wachten weer op het volgende verslag!
    Groetjes,
    Ans en Ben

• 13 November 2012 - 08:20

Editta:

Wauw! Klinkt als expeditie robinson! Gaaf!
    Ik ben óók vreselijk benieuwd naar wat foto's... Zetten jullie die er nog op??
    Veel plezier weer, ik ga werken....

• 13 November 2012 - 09:01

Bart:

Hier thuis lopen ook twee brulapen. Maar dat is niet zo uniek. Die brullen namelijk bij regen, zonneschijn en lichte bewolking.

Maar wat een gave reis zijn jullie aan het maken zeg! Ik volg jullie op de voet. De flesjes corona vliegen er doorheen!

Veel plezier komende dagen,
    Grt. Bart

• 13 November 2012 - 10:16

@nnemiek:

Ik sluit me aan bij voorgaande sprekers! Klinkt inderdaad geweldig zeg! Veel plezier daar,
    Groetjes FIAT

• 13 November 2012 - 12:58

Frank:

Wij zijn heel erg jaloers op jullie! Het klinkt als een super belevenis. Geniet er maar flink van!

Grtz,
    Frank & Linda

• 13 November 2012 - 14:11

Marisa:

hey meid
    klinkt super zeg!!!
    al lijken me die apen iets minder haha
    geniet ervan en wacht met smart op de foto's xxxx marisa

• 13 November 2012 - 14:25

Koos En Tonny:

Hoi Loes en Ron,

Volgens ons hebben jullie het wel naar de zin daar. Wij zijn ook erg benieuwd naar de foto's.
    veel plezier nog en geniet ervan.

Groetjes Koos en Tonny.

• 13 November 2012 - 15:44

Hein En Marian:

Hallo Lieverds

Dat klink goed allemaal.
    Super gaaf hoor,een hele mooie ervaring.
    Dat word voor altijd in jullie geheugen gegrift.
    Een droom reis,
    Waar wij op verjaardagen nog lang over na praten.
    Al vast een paar mooie foto,s gezien,
    ben benieuwd naar de rest.
    veel plezier nog,

groetjes Hein en Marian

• 04 December 2012 - 11:26

Marieke:

Jeetje wat een verhalen en wat is de tijd snel gegaan zeg. Niet normaal gewoon. Wat een geweldige avonturen en wat een mooie herinneringen voor jullie zeg. Vast een reis om nooit te vergeten. Tot snel xxx Marieke p.s. @ Loes: nog bedankt voor je berichtje