Panajachel en het meer van Atitlán - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Panajachel en het meer van Atitlán - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Panajachel en het meer van Atitlán

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

17 November 2012 | Guatemala, Panajachel

17 november;
Een dag van excursies met de boot, en man man wat verheugde ik me daar op!
Maar goed met de vorige in het achterhoofd hoopte ik maar op het beste.
Helaas ging het deze keer minder en voelde ik me met 3 boottochten over het meer van d ene plaats naar de andere, stukken minder lekker.
Zodra we weer tussendoor aan land gingen ging het goed maar de misselijkheid kwam weer snel als ik de boot instapten.
Ik had het geluk dat het normaal o zo rustige meer nu flinke golven maakte door de heerlijke wind die er vandaag boven hing.
Het ontbijt was op een prachtplek aan het meer, het dorpje San Pedro bracht ons met Jeeps naar de lunch en ondertussen kwamen we aan in Santiago mochten we op bezoek bij Maximón een houten pop die door de mayaᷰs wordt gezien als uberheilig.
Wat een feest was het daar, en wat toeristisch.
Het marktje beviel mij meer, en ik kocht dan ook een mooie tas bij een vriendelijk vrouwtje.
Nu zijn we weer in et hotel. Vanavond gaan we barbecuen. Samen met alle andere van de groep.
Morgen op naar Antigua!

• 18 November 2012 - 09:44

Ans En Ben:

Hoi,
    Ja. jij bent helemaal geen mens voor een bootreis. Van de andere kant heb je het toch maar mooi gedaan!
    En dat markten....... dat heb je van mij, denk ik!!!!!!!!
    Veel plezier en nog smakelijkk eten op de bbq!
    Groetjes en tot het volgende verslag!
    Ans en Ben

• 18 November 2012 - 19:40

Koos En Tonny:

Holadijo,

Jammer dat je iedere keer misselijk word op de boot. Maar wij hopen dat jullie het toch naar de zin hebben gehad.
    Trouwens, hoeveel tassen heb je inmiddels gekocht?

Groetjes en 'n goeie reis verder.

Koos en Tonny.

• 19 November 2012 - 18:04