Centum dag twee - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Centum dag twee - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Centum dag twee

Door: Ron y Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

20 September 2016 | Spanje, Valencia

Tja geen vakantie zonder markt.... Van Bolivia tot Australië overal weten we ze te vinden!
En dus wilde graag naar de grote markthal: Mercado Central. Gelegen in de binnenstad van Valencia, vol met noten, fruit en verse groenten, vlees en vis kramen. Hier en daar een kraampje met wat souvenirs.
Alleen sluit deze al om 14.00, dus we waren al vroeg in de stad. Dit keer liepen we recht op ons doel af en hadden we de Mercado Central gelijk in ons vizier. Even hebben we rond gekeken en zijn we langs alle tentjes gelopen.

Lisa had al vaak aanspraak en lachten naar iedereen, behalve een vrouw die werd niet eens bekeken. Het was dat ze nog niet kon zeggen dat ze weg moest gaan, de blik was wel duidelijk!
Eerst hebben we een magneetje gescoord, want ook dat is een traditie geworden inmiddels. Maak maar vast plek Ans!
Bij de Fruitkraam hebben we twee aardbei-sapjes en Sinaasappels gekocht. Even later stonden we bij de worsten stil.

Een Spaanse meneer zag Lisa en begon met ons te praten.
Hij vertelde dat de worst op de hoek erg goed smaakt, dus toch maar wat bestellen. De juffrouw die de worsten verkoopt begreep dat ik een paar enkele worsten wilden proberen en sneed drie worsten af die volgens haar echt heel erg lekker moeten zijn. Via de Vismarkt zijn we weer de stad in gelopen. Via de leuke pleintjes met leuke souvenirs winkeltjes, (en ja, ik heb de eerste tas ook weer binnen!) zijn we richting de bus gelopen.

Om 16.30 moesten we onze huur auto ophalen.
Na een uur op een busje te wachten konden we eindelijk richting het verhuurbedrijf. Een half uur later kwamen we weer bij ons hotel aan.
Lisa was moe en moest eigenlijk ook even in bad, wat ze heerlijk relaxt vond. Daarna was ze knock out. Dus hebben we bij de roomservice twee grote hamburgers besteld.
Morgen verder naar Cuenca!

• 20 September 2016 - 22:17

Edith:

Mooie verhalen weer! Goeie voortzetting van de reis!

• 21 September 2016 - 07:35

Ans En Ben:

Hallo,
    Weer een gezellige dag!
    Ik zal inderdaad een plaatsje vrij maken voor nieuwe magneetjes ! !
    Het bord raakt al aardig vol!
    Allemaal lekkere dingen gekocht op de markt?
    Goeie reis verder en tot het volgende berichtje!!

• 21 September 2016 - 12:39

Marian Weijers:

Op naar het volgende hotel,
    mooi hotel hoor,
    Het laatste hotel ziet er prachtig uit.
    Hebben jullie een fijne auto,
    veel plezier nog,groetjes xxx

• 22 September 2016 - 09:18

Marisa:

Ben jullie weer mooi aan het volgen.
    Weer erg leuk om allemaal te lezen.
    Fijne reis nog geniet ervan
    Xx