De reis - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Valladolid, Mexico van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

10 November 2012 | Mexico, Valladolid

9november;
Ja, en toen ging de wekker om 2.45 en stonden we om 3.15 bij de receptie uit te checken. Nog geen 5 minuten later zaten we in een witte limo op weg naar het vliegtuig! Ja dat lees je goed, in een witte limo! In stijl dus zoals het hoort. Om 4.00 konden we inchecken waarna het wachten bij  de gate begon. Zonder ook maar 1 kop koffie gehad te hebben. En jongens wat was ik daar aan toe. Dus toen de kiosk opende ben ik in de meters lange rij gaan wachten op een welverdiend bakkie. De vlucht ging best snel. We konden gelukkig mee. De avond ervoor konden we geen stoelen meer inchecken dus even waren we bang dat we niet mee mochten. Toen we weliswaar niet bij elkaar, maar toch allebei mee konden was dat een geruststelling. Eenmaal de hele vragenlijst ingevuld te hebben konden we Mexico in. De douane vrouw vond haar telefoon intresanter dan ons paspoort, wie weet of we anders wel binnen waren gekomen.... Toen we buiten het vliegtuig stonden kwamen er wel 20 mexicaanse mannetjes op me af om te vragen of ik die en die was. Na 3 happen verse lucht stond Ricardo ineens voor me neus, gelukkig was hij heel aardig (dat ligt niet aan de naam lieve mensen hahaha) en hij nam ons mee in zijn mooie witte bus. Hij heeft meteen een hele hoop uitgelegd, wat wel en wat niet te doen en hij is vanuit Belize straks ook onze chauffeur naar Tulum en Playa del Carmen. Eenmaal bij het hotel aangekomen hebben we onze winterkleren maar snel uitgedaan en een zomers outfitje aangedaan want in een spijkerbroek rondlopen met 26 graden is niet lang vol te houden!
Daarna het prachtige stadje Valladolid doorgewandeld. Echt een mexicaans plaatsje met hoe kan het ook anders een mooi plein in het midden.
Daarna naar het hotel en door alle indrukken in slaapgevallen.
Uiteindelijk hoorde we rond 18.00 gerommel aan onze deur.
Een van onze mede reizigers had zich vergist, en stond bij ons te proberen binnen te komen. Hierdoor ontmoeten we dus de eerste van onze groep!
Aangezien er tot op heden nog geen bericht van Shoestring was. Hebben we maar bij hem navraag gedaan. Het gedeelte van de groep wat er nu was, ongeveer de helft, had namelijk om 19.00 in de lobby afgesproken om samen te eten.
We hebben toen dus met een gedeelte van de groep kennis gemaakt, Samen gegeten en daarna terug naar het hotel.
Tot nu toe nog steeds niets van Shoestring gehoord. Dus spraken we maar af om om 7.00 te gaan ontbijten!

• 10 November 2012 - 23:39

Martijn:

Heerlijk, ik ben best jaloers op jullie. Doet me terugdenken aan vier jaar geleden...ach wat gaat de tijd snel... Geniet er dus goed van! :)

• 11 November 2012 - 12:41

Carla:

Zo wat spannend allemaal,kijk maar uit naar alle mooie dingen ie er gaan gebeuren!Geniet er maar lekker van saampjes, hey Ron NEC heeft gisteravond gewonnen, zal jij zeker wel helemaal genieten. XX van Carla en familie uit het koude Nederland.veel plezier nog!!

• 11 November 2012 - 18:56

Marisa:

hey meid!! wat ben ik blij een bericht van jullie te lezen!!
    wat leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat!
    dikke knuffel uit het koude jordanie!!