Dino'tje Dino'tje aan de wand.... - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Dino'tje Dino'tje aan de wand.... - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Dino'tje Dino'tje aan de wand....

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

08 Oktober 2013 | Bolivia, Sucre

Na een goed ontbijt in ons groene huisje, zijn we op pad gegaan om Sucre te verkennen. Sucre is de hoofdstad van Bolivia, maar er is nogal een strijd gaande tussen Sucre en La Paz omdat de regering in La Paz gevestigd zit en daardoor iedereen denkt dat dat de hoofdstad is. Nou zal het mij niets intreseren wat de hoofdstad van dit land is, ik vind Sucre vele malen leuker, gezelliger en warmer aandoen dan La Paz. Het is een stad waar de universiteit gevestigd is en dat is te merken ook. Veel jonge mensen zie je hier en heeeeeel veel toeristen tot in tegenstelling van La Paz. Het Plaza Major is hier ook echt een Plaza Major. Iedereen gaat vanaf daar de stad in of uit te voet. De auto's en bussen rijden er zoals in heel Bolivia als gekken, maar dat mag de pret niet drukken,
We wilde de stad verder gaan verkennen maar ondertussen ook vast vooruit denken om een busticket naar Uyuni te regelen. Dus kwamen we erachter dat we naar het busstation moesten, maar dat was ver lopen en een taxi kost hier echt amper iets dus de keuze was snel gemaakt. Bij het station aangekomen was me al snel duidelijk dat het een enorme hectische bedoeling was. Mensen riepen alsof ze op de markt stonden en trokken je je nog net niet aan je arm om te vragen waar je heen wilde. Al snel werdt duidelijk dat onze Boliviaanse vrienden ons niet verder konden helpen. In gebrekkig Spaans hadden wij ze wel duidelijk kunnen maken wat we wilde en dat was al best knap al zeg ik het zelf. Toch maar weer een taxi aangehouden om iets buiten de stad naar het Dino park te gaan. Het Dino park is vrij nieuw, super schoon en super klein. De rit erheen hadden we een chauffeur die met ons een gesprekje probeerde te voeren. Erg grappig, maar het lukte ons en hem om een duidelijk gesprek te voeren over onze reis en hij wilde veel weten over het leven in Nederland. Onderweg kwamen we een vrachtauto tegen die uit Nederland kwam en dat vond de chauffeur echt super grappig. In het park staan nagemaakte Dino's. Die met behulp van audio lekker spannend klonken en mooi eruit zagen. Op het uitkijk punt zie je een grote rotswand waar voetafdrukken van de echte dino's op te zien zijn. Je moet goed kijken maar dan is het wel leuk....
Het museum wat erbij zat liet wat botten en stenen zien, wij als echte Hollanders moesten natuurlijk even voelen, het was plastic. Hahahaha!!

Terug met een taxi naar het hotel om even wat dingetjes te regelen voor de busrit naar Uyuni. Daar gaan we morgen weer mee verder.

En toen het stadje weer verkennen. We kwamen bij het "Casa el Tourrismo" waar een leuk souvernir winkeltje zat, ik heb een mooie sjaal op de kop weten te tikken.

Even gelunchd bij een leuk tentje dat gerund wordt door een belg, leuke vent, lekker eten en heerlijke Rose!

Hasto Luego!!!

• 08 Oktober 2013 - 20:27

Hein En Marian:

Hoi Ron en Loes
    Wat leuk een Dinopark.
    Jullie beleven elke dag weer wat moois.
    Dus morgen de busrit naar Uyuni.
    Vast voor morgen een mooiedag.
    groetjes ons xxx

• 08 Oktober 2013 - 20:34

Koos En Tonny:

Hoi, hoi,

Uyuni, zijn daar niet de beroemde zoutvlaktes?
    Dat lijkt ons wel heel erg mooi. Dus maak maar mooie foto"s.
    Loes en Ron, nog een hele mooie reis verder en wij wachten weer op jullie volgende reisverslag.
    Groetjes,
    Koos en Tonny.

• 08 Oktober 2013 - 21:24

Mieke:

hoi hoi
    ik vind het echt heel erg leuk om jullie reis te volgen
    het is een zeer geweldige reis lijkt me zo
    ik krijg er gewoon de reiskriebels van
    en verder gewoon lekker doorgaan met genieten maar dat komt vast helemaal goed
    groetjes mieke