Salta en San Lorenzo - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Salta en San Lorenzo - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Salta en San Lorenzo

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

15 Oktober 2013 | Argentinië, Salta

14 oktober

Echt heerlijk uitgerust wakker geworden. Heerlijke bedden hebben ze hier in Casa Hernandez. Een super lekker ontbijtje gehad en daarna een uitleg van Alex over Salta en omgeving. Hij vroeg wat we wilde doen, nou we wilde wel Paraglyden...
Dat vond Alex wel een leuke uitdaging.
Hij is gaan bellen met wat goede agents en kwam tot de conclusie dat het wel kon maar dan niet tegelijkertijd. Smorgens 1 en smiddags een was de enige mogelijkheid.
Maar of het dan ook echt doorging was de vraag want dat is afhankelijk van het weer.
Nu is het hier rond de 20 graden, met soms een enkele bui dus je kunt er niet echt van op aan.
Toch maar niet gedaan dus, misschien hebben we in Buenos Aires meer geluk, laten we het hopen.
San Lorenzo is een klein dorp. Maar desalniettemin wel gezellig. Lieve mensen. Alex nam ons even mee het dorp in, zodat we wisten waar de bushalte, de supermarkt en alle andere belangrijke wetenswaardigheden.

Smiddags heerlijk bij het zwembad in de tuin gezeten. Ron heeft nog even inhet water gelegen en daarna met Alex even een biertje gedaan.

Toen op naar Salta, Het was gister hier een feestdag dus de meeste winkels waren dicht. Rondom het 9 juli plein waren wel wat kroegjes open en het MAAM musuem was open. Daar zijn we ook nog geweest, Het MAAM museum is een museum over 3 Inca kinderen die gevonden zijn op de top van een vulkaan en gemummificeerd zijn. Ze zijn dus alle 3 nog intact. De 3 kinderen worden om de beurt tentoongesteld dus je weet van tevoren niet welke je te zien krijgt. Heel apart om slippers van z'n 500 jaar geleden te zien liggen en knuffeltjes, potjes en andere geofferde objecten.
Het is zowel in spaans als engels uitgelegd. Dus wat je niet uit het spaans haalt lees je wel in het engels.

Toen weer terug gegaan naar San Lorenzo.
We zijn in het dorp wat gaan eten en daarna heerlijk gaan slapen.
Benieuwd wat de dag van van morgen ons brengt!

• 15 Oktober 2013 - 23:18

Ans En Ben:

Hoi,

Nou Loes en Ron, het lijken wel een paar dagen relaxen te worden !!
    Doe je best !!
    Groetjes,
    Ans en Ben

• 15 Oktober 2013 - 23:21

Ans En Ben:

Hoi,

De foto's zijn trouwens ook prachtig !

Gr.
    Ans en Ben