Tango Tango & Vamos Boca - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Tango Tango & Vamos Boca - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Tango Tango & Vamos Boca

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

20 Oktober 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Gister avond moesten we om 22.00 klaar staan om met de Bed Breakfast eigenaar en z'n vrouw mee te gaan. We gingen eerst een half uur met de metro om vervolgens in een buitenwijk een taxi te pakken. Aangekomen bij de oudste Tango-club van de wereld, mochten we naar binnen om aan een tafeltje te gaan zitten wat voor ons gereserveerd was. De danszaal was omringd door tafels. Eerst kreeg iedereen een Argentijnse maaltijd voor geschoven. Je kon kiezen uit empenada's, kip of een Steak. Na het eten gingen de oudjes de Tango dansen. Rond een uur of 01.30 kwamen er ook wat jongere stelletjes bij. De oudjes dansden de clasieke Tango, terwijl de jongeren de Tango met wat meer show danssen.Een oudere vrouw was jarig en mocht met haar man alleen de dansvloer op en veel mannen losden haar man af om met haar alleen te mogen danssen. Rond 02.00 hadden we hetwel weer gezien en pakten een taxi terug naar het B&B.

Om 11.00 hadden we ontbeten en om 13.30 stond een fietstocht op het programma.We wilden de wijk Boca zien. Boca is een wijk waar je niet alleen naar toe moet omdat hetniet veilig is. Eenmaal bij het fietsbureau aangekomen zaten we te wachten op onze gids, maar helaas de gids kwam niet opdagen. De jongen van het fietsbureau verzekerde ons als we met een taxi naar het plein en stadion van Boca wilden dat het veilig is. In de woonwijk was het wel gevaarlijk. Dus wij met een taxi naar Boca...Eenmaal aangekomen was het erg touristisch met veel kraampjes. Vervolgens zijn we naar het stadion gelopen om een tour te doen. Het stadion was niet erg groot. Ik denk dat het PSV stadion groter is, maar doordat er heelveel staanplaatsen zijn kunnen er toch wel 55.000 mensen in. De gids had wel een leuk verhaaltje over de club kleuren. Boca had de zelfde kleuren als een andere club. Ze besloten om een wedstrijd te spelen en de winaar mocht met de kleuren blijven spelen. Boca verloor...De club eigenar besloot om naar de haven toe te gaan en de kleuren van het eerste schip wat zou aanmeren werden de kleuren van Boca Juniors. Het eerste schip vaarde onder de Zweedse vlag.
Na de tour zijn we een droge hamburger gaan eten om deze daarna bij Starbucks weg te spoelen. Straks proberen we rond 23.00 nog een steakie te scoren.

• 20 Oktober 2013 - 12:55

Koos En Tonny:

Hoi hoi,

Leuke dingen maken jullie mee. Kunnen jullie nu ook zelf de tango dansen?
    Nog een paar dagen en dan is jullie reis alweer voorbij.
    Geniet er dus nog even van

Groetjes Koos en Tonny.

• 20 Oktober 2013 - 20:31

Loes En Ron En Lisa Weijers:

Jaa! We kunnen al een beetje de Tango: Ik steek mijn voet uit en Loes stap der sierlijk overheen.
    Goed he?

Tags: Boca