Bonito Bogota! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Bonito Bogota! - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Bonito Bogota!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

28 September 2014 | Colombia, Bogota

Al went het nooit om te slapen op een strijkplank, maar we zijn de nacht zonder tussendoor wakker te worden, goed doorgekomen.
Met de jettlag was het niet erg om op tijd het bed uit te gaan om te ontbijten. Hier heb je loempia's bij je ontbijt.
Ja dat lees je goed. de colombianen ontbijten met fruit, wat brood en een loempia. Ik sla dat dat over, manlief doet gewoon gezellig mee!
Hahaha!
Na het ontbijt kwam de moeder van Lilian en haar zus ons ophalen bij het hotel.
En dan moet je dus gesprekken gaan voeren in je beste spaans. Best lastig maar lang leve het woordenboek op Rons mobieltje en Lilian die via Whatssapp het een en ander vertaalde. Bij veel dingen, zaten we op de goede weg, hier en daar een schoonheids foutje en soms was het even extra puzzelen om elkaar te begrijpen. Heerlijk met een bakje koffie over het allerdaagse leven zitten praten en daarna nog een rondje gemaakt door de stad. Later op de dag hadden we met Dianis afgesproken. En ook dat was fantastisch.
We zijn naar het goud museum geweest, hebben daarna een taxi gepakt naar een restaurant wat ver buiten het centrum lag, maar wel in een ander toeristisch gebied. Om daarna weer terug te gaan naar het hotel. Ivm met devermoeidheid en het feit dat we morgen een druk programma hebben gaan we maar niet te laat slapen. Morgen naar de zout kathedraal. Erg benieuwd om zover onder de grond door een kerk te lopen die van zout is gemaakt.

Aangezien veel mensen bang waren voor de colombianen, hier een stukje over de mensen hier;
Wat een lieve, respectvolle mensen heb je hier.
Zelf dacht ik dat ik als een van de weinige toeristen vreemd zou worden aangestaart, maar niets is minder waar. Veel toeristen zijn er niet, maar ondanks dat zijn mensen respectvol naar je. Praten er vele goed engels, dat valt ook echt goed op. Er zijn wel wat militaire op straat en die hebben dan ook geen klein geweer op zak. Veiligheid boven alles is het motto. Mar het zijn er niet veel. De sfeer is gemoedelijk.
Het enige puntje wat me opviel, is dat de taxichauffeur vanmiddag vroeg of we de deur op slot wilde doen. Dat doen we dan ook maar!

• 28 September 2014 - 08:41

Ans En Ben:

Hoi Ron en loes,
    Wat gezellig dat je met de moeder van Lilian hebt gesproken, en dat je ze ook nog goed kon verstaan.
    Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat in de zoutkerk.
    Heel apart zal dat zijn!
    Naar die militairen moet je maar niet teveel kijken !
    Het is goed dat ze er zijn.
    En de deur op slot vind ik helemaal een fantastisch idee !!!
    Als jullie straks gaan ontbijten, wensen wij jullie een lekkere loempia toe! En veel plezier vandaag!
    Groetjes!
    Ans en Ben.

• 28 September 2014 - 14:42

Hein En Marian:

Ron en Loes
    zo te horen hebben jullie het goed naar de zin.
    fijn dat het een lief volk is.
    Leuk dat jullie naar zoutkerk gaan,
    In vroegere jaren,dat je met ons op vakantie ging.
    ben je ook in de zoutmijn geweest.
    100 meter diep,in Hallein Oosterijk.
    veel plezier wij zijn weer benieuwd naar de verhalen van vandaag.
    poot van siena en groetjes van ons xx

• 28 September 2014 - 21:11

Carla:

Hoi Ron en Loes,

Wat fijn dat het daar er gemoedelijk aan toe gaat, wij wensen jullie nog een hele fijne tijd toe!
    Kijken uit naar het volgende reisverslag leuk hoor groetjes ook van Antoon!! XXXX

• 13 Oktober 2014 - 21:05

Maril: