Santa Rosa, logeren bij Adriana! - Reisverslag uit Santa Rosa de Cabal, Colombia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Santa Rosa, logeren bij Adriana! - Reisverslag uit Santa Rosa de Cabal, Colombia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Santa Rosa, logeren bij Adriana!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

10 Oktober 2014 | Colombia, Santa Rosa de Cabal

Pedro, een jongen uit Salento die we kennen via hostel Tralala, heeft ons vanmorgen opgehaald in zijn kleine auto.
Hij heeft 10 jaar in Dallas gewoond. En spreekt dus goed engels.

Zoals bijna alle Colombianen is hij erg behulpzaam en al snel kwamen de gesprekken op gang.
Pedro is niet zomaar destijds verhuisd naar Dallas. Hij wist dit niet als kind, maar heeft later het verhaal van zijn ouders gehoord;

Zijn vader werkte in Bogota bij de ambasade van USA. Hij was helikopter technicus. De FARC kwam daarachter en begon te dreigen dat Pedro en bedreigde Pedro en zijn broertje om ze te ontvoeren. Ze zijn ondergedoken maar weer kwam de FARC achter hun schuilplaats. Uiteindelijk hebben ze van hun ouders gehoord dat ze mee mochten naar Disneyworld. Niet wetende dat het geen vakantie was maar een verhuizing naar een land waar ze de taal niet van spraken en waar ze dus ook niet bekend waren.

Na 7 jaar zijn zijn ouders terug gegaan naar Colombia, hij en zijn broer zijn in Dallas gebleven.
Uiteindelijk zijn hun ook terug gekomen en heeft hij nu een groot bedrijf met toeristische activiteiten oa Hike's organiseert hij.

En na een tijdje zoeken in Santa Rosa waren we bij Adriana. We werden heel lief ontvangen met koffie! Ze heeft ons wat tips gegeven om hier te ondernemen. oa de thermen waren de moeite waard. En een paar restaurantjes. Zodat we deze dag goed door zouden komen.
Uiteindelijk is ze mee gelopen zodat we de weg naar het dorp hart, het plein van Simon Bolivar konden vinden.
Na 2 minuten weer een tas gescoord. Ik zit pas op 3, valt mee toch?

Daarna naar de thermen gegaan. Heet water bronnen, goed voor de spieren. En daar even uitgerust.

Om vervolgens per lokale bus met spaanstalige muziek terug te gaan naar het dorp om te eten. We moesten op het eindpunt allemaal eruit, maar de chauffeur bracht ons nog een paar straten verder zodat we makkelijker de weg terug zouden vinden. S'avonds terug naar Adriana's huis waar ik even met Gabrielle (het dochtertje van Adriana) op de tablet spelletjes heb zitten spelen.
Ze moest naar bed, wilde niet en heeft net zo lang zitten rekken tot ze echt moest!
Ik heb weer wat woordjes spaans van Gabrielle geleerd! Altijd handig een spaanse kleuter die je de les leest ;)

Ik zeg, Hasta Luego! Morgen weer vroeg op, naar Medillin! Time flies!

• 11 Oktober 2014 - 12:36

Ans En Ben:

Hoi loes en Ron,
    Ik kan me voorstellen dat het heerlijk was in zo'n warm bad!
    Kunnen de spieren mooi even ontspannen! !
    leuk dat jullie zoveel vriendelijke mensen ontmoeten.
    Je hebt nu al drie tassen , dus de vierde mag voor mij zijn.Als je een mooie donkerbruine ziet, breng hem voor mij maar mee! Ik betaal hem natuurlijk terug! !
    Je kent mijn smaak!
    Fijne voortzetting van jullie reis en tot de volgende mail!
    Heel veel groetjes van ons!
    Ans en Ben.

• 11 Oktober 2014 - 13:33

Ron:

Hoi Ben,

We zullen een mooie tas voor je uitzoeken.
    Wil je er leren of een stoffentas?

Groetjes Ron en Loes

• 11 Oktober 2014 - 13:58

Koos En Tonny:

Hoi Loes en Ron,

Leuk dat jullie nog aan een vingerhoedje denken na al de trubbles.
    Maak er nog maar iets leuks van want het is zo voorbij
    Is het mooi weer bij jullie?

Groetjes Koos en Tonny.

• 11 Oktober 2014 - 22:06

Hein En Marian:

Hoi Ron en Loes
    Mooie waterval,
    Wat een familie verhaal van Pedro.
    Groetjes van Hein en Marian

• 13 Oktober 2014 - 21:43

Maril:

Wat brengt zo' n reis toch veel.....