Vamos a la playa - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Vamos a la playa - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa

Door: Ron y Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

18 September 2016 | Spanje, Valencia

Vandaag werden we gewekt met een telefoontje van een andere gast die geen wc papier meer had op zijn kamer.... Tja meneer dan moet u toch echt de receptie bellen! Daarna zijn we eerst rustig gaan ontbijten, we mochten in een rustige ruimte zitten zodat Lisa niet in de drukte zat. Er was namelijk een blik Amerikanen open getrokken wat maar boven de wagen bleef hangen.
Na een paar keer glimlachen was Lisa en wij er wel klaar mee. En was het fijn om even rustig te ontbijten.

Na het ontbijt heeft Lisa nog geslapen op de kamer.
Om 13.00 hebben we de bus naar het strand "La Malvarrosa" gepakt.
Na een paar honderd meter kwamen we op de boulevard met een stuk of 30 restaurantjes.

De zondagmiddag staat voor de spanjaard Paella eten met de familie. De Paella is oorspronkelijk hier ontstaan en bestaat niet uit zeevruchten, maar met Kip, Konijn of Slakken. Bij de betere Paella restaurants moet je ook eventjes wachten op de Paella. Ze worden dan traditioneel op houtskool gemaakt. We hadden vooraf al nagevraagd waar we het beste konden gaan eten, namelijk bij L'Estimat. Hier hadden we een pan Paella Valenciana (Pollo y Conejo) besteld. We kregen een grote pan met heerlijke Paella.

Na de Lunch zijn we eventjes het strand op gelopen, Lisa vond het erg interessant maar het waren wel veel prikkels dus ze ging nadat we de boulevard opliepen ook weer snel slapen. Op de boulevard zaten bijna geen winkeltjes, dat viel een beetje tegen, maar restaurantjes genoeg. Elk restaurant dat we tegen kwamen zat gedurende middag overvol.

Op de terug weg zijn via Ciudad de las Artes y las Ciencias ‘de stad van de kunst en wetenschap’ Dit is een recreatiecomplex en bestaat uit zes uiteenlopende futuristische bouwwerken. Dit ligt in het Turia park.
Het Turia park is eigenlijk een rivier, sinds de overstroming in 1957 hebben ze de rivier omgeleid en is de droog gelegde rivier een park geworden. Onderweg kwamen we erachter dat rondom het hotel meerdere leuke tentjes zitten.
We zijn dus niet afhankelijk van het tentje met de blauwe kaas!

Lisa viel al snel heerlijk in slaap,

• 19 September 2016 - 21:23

Marian Weijers:

Hai wat zijn ze lief allemaal voor Lisa,
    Jullie hebben weer een leuke dag gehad,
    en wat schrijven jullie weer leuk,