Op stap met Mark - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Op stap met Mark - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Op stap met Mark

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

03 Mei 2019 | Verenigde Staten, Brooklyn

De nacht verliep goed. Rond n uur of 4 plaatselijke tijd werden we wakker. Lisa kroop bij ons in bed. En zo konden we genieten van Bing.

We hielden het vol tot 6.30 en konden toen in het hotel ontbijten.

Dat was prima geregeld en we gingen ons klaarmaken voor de ontmoeting met Mark.

Daar was dan de dag dat we Mark weer zagen! En wat was het een mooi weerzien. Mark liet ons in zijn appartementen complex. De congiërge liet ons erin en hij wist van onze komst. De ene wow na de andere. Lisa sliep. Maar dat mocht de pret niet drukken. Hij woont vlakbij de Freedom tower. Hij vertelde dat zijn 2 kamer appartement nog net betaalbaar was. Het was een leuke buurt. Vol kleine parkjes speeltuintjes en veel kinderen.

We zijn een stuk gaan lopen en zagen het vrijheidsbeeld vanuit de overkant van de rivier.

Veel toeristen kochten kaartjes bij de verkeerde mensen. De oplichters lieten je veel betalen voor bussen die eigenlijk gratis zijn. Mark liet ons zien waar je wel de kaarten kon kopen.

Uiteindelijk hebben we de metro naar Brooklyn genomen. Heerlijk gewandeld langs de rivier. Mooie uitkijkpunten. Leuke parkjes en een speeltuin met glijbaan voor Lisa.

Dat vond ze heerlijk.

Ze groeten iedereen met een, Hallo. En maakte zo vrienden met de vuilnisman.

Mark vertelde veel over de geschiedenis. Mooie gebouwen. Zowel nieuwe als oude. En een mooi park vol bloemen waar hij foto's van ons maakte.

Lisa genoot van de aandacht.

Bij een hele goede pizzeria hebben we gelunched.

Om vervolgens naar een prachtige carousel te gaan. Je had de ogen van Lisa moeten zien. Een ritje koste 2 $. Dus we zijn er met z'n 3 en op gegaan. Lisa op het paard. En een lol dat ze had!

Omdat Mark nog naar de apotheek moest hebben we in de metro afscheid genomen van Mark. Wat was het gezellig!

We zijn met de metro terug gereisd en hebben wat lekkere dingen en broodjes gehaald zodat we voor Lisa altijd iets bij de hand hebben.

Vanavond gaan we sporten in het hotel. De grote bal is Lisa's favoriet.

En dat terwijl we uitzicht hebben op het Empire state buiding!

:kissing_heart:

• 03 Mei 2019 - 20:18

Ans:

Hallo,

Wat fijn dat Mark weer zo'n goede gids is geweest vandaag.Zo
    worden jullie in ieder geval niet bedonderd! !!

Voor morgen weer een fijne dag!
    Groetjes
    Ans en Ben.

• 03 Mei 2019 - 21:44

Rico:

Leuk verslagje weer! Altijd mooi om te lezen! Alleen een beetje jammer van dat "sporten". Je bent op vakantie, dus dat hoort niet. Je moet vooral genieten. Ik kan niet wachten op het verslag/de foto's van het Museum of Natural History!

• 04 Mei 2019 - 07:30

Marian Weijers:

Hoi jullie genieten volop,wat gezellig om Mark weer terug te zien,wel handig zo de informatie te krijgen,veel plezier nog samen,

• 04 Mei 2019 - 07:45

Hein:

hoi,zo ontdekte Columbus America ook,top Lisa.

• 10 Mei 2019 - 19:26

Mieke Hol:

hoi allemaal
    loop wat achter met lezen...
    loop meestal wat achter of de verkeerde kant op
    maar ....
    het klinkt erg goed