A day at the museum - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu A day at the museum - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

A day at the museum

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

04 Mei 2019 | Verenigde Staten, New York

Vanochtend waren we om 5u wakker.

Na twee uurtjes rustig wakker te worden konden we gaan ontbijten.

LIsa had goed gegeten want ze hadden Pancakes met stroop en suiker.

Om 8uur pakte we the Subway naar het zuiden om even later bij the Oculus winkelcentrum uit te stappen.

Hier zitten alleen maar dure merk winkels. Eenmaal buiten op straat zagen we het 911 Memorial al liggen. Het was nog erg rustig en konden in alle rust hier foto's maken. Even later zijn we het museum binnen gelopen.

Dit staat precies op een van de twee Twintowers. De funderingen liggen er nog en overal die je gebogen en vervormde staal wat eigenlijk niet gebogen had mogen worden, maar door de hele hoge temperaturen is het toch gebogen. Ook staat er een gesmolten branweerauto. In een aparte ruimte hangen alleen maar foto's van gezichten die om gekomen mensen en hun verhaal. De laatste pilaar wat zag je toen terug op het nieuws. In een afgeschermde ruimtes waar geen foto's gemaakt mochten worden liggen persoonlijke atributen en de beelden die we allemaal weleens op tv gezien hebben.

Toen we weer buiten waren was het heel erg druk bij het 911 memorial. Er waren veel brandweermannen uit diverse landen om hun collega's te herdenken. Wat een heel vreemd gevoel gaf, is om te zien hoe vliegtuigen nog steeds over deze plek heen vliegen

Aan de straatkant stonden twee brandweerauto's: een mooi moment om te vragen of Lisa er eventjes in mag voor een foto voordat we weer de metro naar het National museum zouden pakken.

Onderweg hier naar toe hebben we onze pauze genomen bij the Starbucks Roastery en the Chelsea market voor een stuk pizza en hotdog.

Om 13.00 waren we bij het National museum en we zijn als eerste de vlindertuin in gegaan.

Lisa werd vervolgens helemaal enthousiast van de olifanten. Op de bovenste verdieping stonden de Dino's opgesteld. T-rex en zijn vriendjes zijn echt super groot. Bij de waterdieren hangt een Walvis in ware grote aan het plafond. Bij een ander gedeelte staan de holbewoners ook wel bekend van de film "a night at the museum" in de vitrinekast.

• 05 Mei 2019 - 05:11

Ans:

Hallo,
    wat een indrukwekkende foto's zijn dat allemaal.
    En wat een leuke video, met z'n tweetjes in de luchtballon !
    Als er pizza te eten is, voelt Lisa zich overal thuis,hè
    Nog veel plezier in NY !
    Groetjes
    Ans en Ben.

• 05 Mei 2019 - 09:04

Marian Weijers:

Hoi Erg speciaal om op de plek te zijn waar veel is gebeurd,
    Zo zie je het op TV en zo sta je er zelf.
    Daar word je zeker stil van.
    Mooie foto,s apart van de oermens.
    Nog een goede tijd in de NY Groetjes

• 05 Mei 2019 - 22:20

Rico:

Jaaaaa! Eindelijk de Neanderthalers "live" in beeld! Geweldig om dit te zien! Was dat beeld van Paaseieland er ook?