Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Alcatraz

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

09 Mei 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag stond het bezoek van Alcatraz op het programma. We lieten ons door Antonio van Uber ophalen.

Hij gaf ons tips naar welke buurten we moeten gaan en maakte een kleine omleiding zodat we de meest bochtige straat van de wereld "Lombardstreet" mee konden pakken.

Op pier 33 vertrokken we met de boot naar Alcatraz. We moesten de steile paden op "The Rock" beklimmen voordat we bij de gevangenis aankwamen. Eerst liepen we langs de douches en zagen we bibliotheek, keuken en eetzaal. De cellen zijn erg klein en het moet vroeger de hel op aarde geweest zijn. In een cel ligt een pop op een bed. Frank Morris had een hoofd van papier gemaakt zodat het leek alsof hij nog is zijn cel lag toen hij ontsnapte in 1962. De buitenplaats doet me denken aan de films The Shawshank Redemption en natuurlijk Escape from Alcatraz. Na de boottocht terug naar het vaste land was Loes misselijk en toen het weer iets beter ging zijn we naar de Fishermans warf gelopen.

Bij een eettentje had Loes een hotdog gegeten en ik een Clams chowder. (Lisa at van ons mee.)

Dat is een groot rond broodje met daarin een romige krap soep. Lisa mocht nog ritje met ons op de draaimolen maken voordat we weer terug gingen naar het hotel.

• 10 Mei 2019 - 16:51

Hein:

Het ziet er indrukwekkend uit,en hoe is het weer daar?groetje Hein Marian

• 10 Mei 2019 - 17:26

Carla:

Hoi Ron ,Loes & Lisa,
    Vele indrukken weer een mooi verslag!
    Hoop dat jij Loes, je weer wat beter voelt?
    Groetjes van ons. xxx

• 10 Mei 2019 - 18:32

Ans:

Hoi

Dat is een indrukwekkende dag geweest, denk ik.
    Loes en Boot is geen goede match. Dat is nog nooit goed gegaan !!
    Gelukkig herstelt ze er snel van.

Veel plezier verder! !

Groetjes
    Ans en Ben.

• 10 Mei 2019 - 23:08

Al Capone:

Mijn cel konden jullie lekker niet bezoeken hè, haha! Lekker puh!