San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

08 Mei 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

San Francisco is de stad waar Uber ontstaan is, dus we ons door een Uber bij het begin punt van de boulevard laten afzetten. Het was nog erg rustig, maar wel hadden goed zicht op The Golden gate bridge en Alcatraz.

Een stukje verder werd het een stukje levendiger met winkeltje en restaurantjes. Als ontbijt hebben we crepes met aardbeien gegeten. Dat zouden Belgische wafels zijn, maar waren meer dunne opgevouwen pannenkoeken. Later liepen we op pier 39 waar de zeeleeuwen hun gedeelte van de haven hebben ingenomen. Een stukje verder ligt The Fishermans warf, een touristisch eet en winkel gedeelte gemaakt van houten gebouwtjes.

Na een kop koffie liepen we toevallig tegen een eindpunt aan van een oudkabeltrammetje. We hadden verwacht dat deze trammetjes overgeladen vol zouden zitten, maar we hadden alle ruimte. Hij reed helemaal de steile heuvels op. Omdat we niet wisten waar hij zou eindigen en waar we uit zouden komen zijn we ook weer mee terug gereden. Halverwege op de terug weg zijn we uitgestapt en zijn naar Union square gelopen, onderweg kwamen we een brandweer auto tegemoet en alle brandweermannen zwaaiden naar Lisa. Union square is het gedeelte waar alle grote winkels zijn. Op het grote plein hebben we een ijsje gegeten en Lisa heeft daar lekker kunnen spelen. Via Chinatown zijn we naar een Italiaans restaurant gelopen waar we erg lekkere pasta gegeten hebben.

• 09 Mei 2019 - 12:55

Koos En Tonny,:

Hallo , Dus jullie waren weer goed uitgerust zodat je vandaag weer op pad kon.
    Is Lis ook weer wat opgeknapt Maak er een mooie tijd van in San Francisco en geniet ervan.

Groetjes Koos en Tonny.

• 09 Mei 2019 - 15:37

Marian :

wat prachtig SF,
    mooi het eiland op Alcatraz,
    daar gaan jullie nog naar toe, bezichtigen,,
    ik zou ook naar Lisa zwaaien,
    gr nog een fijne dag

• 09 Mei 2019 - 16:13