Tiwanaku en Puma Punku - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Tiwanaku en Puma Punku - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Tiwanaku en Puma Punku

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

30 September 2013 | Bolivia, La Paz

Vandaag stond Archelogisch park van Tiwanaku en Puma Punku op het programma. Om 8.30 werden we bij ons hotel opgehaald daarna reden we in ruim 1,5u naar het park. Onderweg zagen helelange rijen voor de banken staan. Het was zeker Payday? Eenmaal bij het park werden we door twee museums geleid. Onze gids legde uit dat het Volk van Tiwanaku waren ver voor de tijd van de Maya's en de Inca's de heersers van het gebied in Peru,Bolivia,Argentinie en chili waren. Ze waren als ware het eerste volk van het continent Amerika. Er zijn twee plaasen waar ze opgravingen heben gedaan. Bij de eerste staat een zonnepoort ,een paar grote beelden en een plaats met heel veel gezichten. Bij de tweede vindplaats dat even verderop ligt, staan grote granieten blokken die met hele grote nauwkeurigheid zijn bewerkt. Zo nauwkeurig dat we met de hedendaagse techniek dat niet zouden kunnen namaken. Op de terugweg zijn we nog even gestopt om bij het uitkijkpunt over La Paz te kijken. Morgen vertrekken we naar de jungle.
Het zal dan ook even duren voordat we weer iets kunnen plaatsen. We gaan er vanuit dat er geen internet in de jungle is, maar je weet maar nooit.

• 30 September 2013 - 23:26

@nnemiek:

Foto's! Foto's! Foto's!

• 01 Oktober 2013 - 00:03

Loes En Ron En Lisa Weijers:

Ze staan er op! De foto's kosten wat meer moeite, omdat de internetverbinding weg valt.

• 01 Oktober 2013 - 07:50

Edith:

Het lijkt me allemaal prachtig!! En de fotoos bevestigen dat! Waar staat HHHH voor??
    Veel plezier in de jungle en die Mowgli de groeten!

• 01 Oktober 2013 - 07:51

Edith:

Die = doe

• 01 Oktober 2013 - 08:37

Hein En Marian:

Hoi
    jullie hebben weer een mooie dag gehad.
    in park Tiwanaku.
    mooie foto,s
    goede Reis voor vandaag.
    en een veiligetijd in de Jungle.
    groetjes Hein marian xxx

• 01 Oktober 2013 - 13:50

Joop Van Den Ende:

Jungle is Tarzan, en Ron heeft dezelfde naam als die musicalnicht uit Nijmegen: Ron Link. Mijn conclusie: dit is helemaal geen "plezier"reisje, maar gewoon een werkvakantie! Hij moet tenslotte toch oefenen daar, om bij terugkomst de rol over te nemen!

• 01 Oktober 2013 - 13:54

Ellen Voltman:

Ha die Loes en Ron, het klinkt allemaal weer erg goed wat ik lees! De eerste 24 uur non-stop reizen hebben jullie goed doorstaan en de leuke tripjes staan nu voor de deur! Dat is wel even wat anders als een weekje zeilen in Griekenland... haha! Gelukkig voorLoes kan ze goed slapen in het vleigtuig, dat moet je ook maar doen als je slaapdienst hebt! Veel plezier in de jungle en niet verdwalen hé, want dan heb je aan die cursus Spaans ook niks... Groeten Ellen