San Agustin - Reisverslag uit San Agustín, Colombia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu San Agustin - Reisverslag uit San Agustín, Colombia van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

San Agustin

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

05 Oktober 2014 | Colombia, San Agustín

Even beginnen met de avond voor we vertrokken uit San Agustin.
Picture this: Italiaans restaurant aan een zandweg met een dikke Italiaan die op Edo Brunner lijkt.
Ik zeg Tequilla!! net als het 101 programma! haha
Geinig kereltje, goed eten en volgens Ron lekker bier.

Veel italianen en spanjaarden zijn de laatste jaren naar Colombia verhuisd. hetzij om te werken, hetzij el amor!
Deze italiaan kwam uit Verona. Kon zelfs een paar woorden Nederlands. Alstublieft, eet smakelijk en dat soort kleine dingen.

Na het eten weer naar de hostel gegaan waar we met Hector nog even hebben zitten praten in het spaans over de dag van morgen.
Hector brengt ons naar Popayan. Wat ontmoeten wij hier veel lieve mensen. Hector en Humberto zijn echt lief, helpen ons waar nodig en weten de perfecte plaatsen aan te wijzen.

Smorgens weer vroeg uit de veren. Gek genoeg ben ik telkens voor de wekker wakker. Terwijl ik in Nederland mijn bed niet uit kan komen.
Na het ontbijt met hector naar zijn moeders huis geregden. Zij woont met zijn familie net buiten San Agustin en heeft een stuk land met cacao bonen. We kregen manderijnen mochten met haar papagaaien en parkiet op de foto en stapten weer bij Hector, of moet ik zeggen Vettel, in de auto! Over de zandweggetjes gescheurd. Tijdens de rit moeten stoppen voor een zwaar bewapende controle. Iedereen moest uit de auto en er werd even goed gekeken. De rugzak op de achterbank moets open gemaakt worden. Geen probleem wij hebben niks te verbergen. Ook Ron's backpack moest even opengemaakt worden... Even wat vragen beantwoorden bij een soldaat die ongeveer tot mijn schouders kwam. En toen mochten we weer door.
Ondanks dat de jongens zwaar bewapend zijn, zijn ze super aardig. In je beste spaans begroeten en er verschijnt al snel een glimlach op de gezichtjes.

Door naar een volgende controle, ook zonder problemen, maar met een glimlach er weer langs.
Om vervolgens in Popayan afgezet te worden vlakbij het ontbijt. Denk maar niet dat je je tas zelf hoeft te dragen, dat wordt gedaan!

Daarna samen een hapje gaan eten bij een restaurant waarvan Hector zei dat het de moeite waard was!

Bij de Colombiaanse starbucks wat gedronken en daarna naar het hotel. Lekker relaxen! Morgen met Christiaan, een jongen die we via Hector hebben ontmoet mee de Popayan verkennen!

• 13 Oktober 2014 - 21:30

Maril:

Geweldig al die mensen, die jullie ontmoeten....