Sydney dag 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Sydney dag 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Sydney dag 1

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

05 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Zooo, we hebben onze SUV ingeleverd op Adelaide Airport.
We hebben ons al helemaal aan the Australianway aangepast: Keep left & Go fast!!! We dachten eerst dat er een gat in de tank zat, want hij slurpte hem met 120km/u erg snel leeg. We zullen onze grote bakbeest missen.
Na een vlucht van 1.5uur kwamen we in Sydney aan.

Op het weerbericht hadden ze het erover dat de zomer vroeg is voor het tijd van het jaar. De lente is pas begonnen en is overal al erg warm.
In Sydney is het zonnig en een graadje of 35.
Vandaag hebben eerst ontbeten bij ons hotel en richting de haven gelopen. Bij een touristenpunt hebben we voor morgen een helikopter rondvlucht geboekt waarbij we over het Bondi-strand en de haven gaan vliegen.
Een stukje verder lag de boulevard met allemaal leuke winkeltjes en restaurantjes. Een paar wijken verder zagen we ineens de Sydney harbour bridge liggen. Je kunt voor $200 de brug beklimmen, maar wij vliegen er liever als James Bond eroverheen. Na de brug ligt het wereld beroemde Operahouse. Onderweg hier na toe kwamen we een groepje Japanners tegen die ons graag op de foto wilden zetten, daarna moesten wij wel met hun op de foto. Voordat we naar het Operahouse gingen zijn we in de leuke en gezellige wijk "The Rock" gaan lunchen. In de smalle steegjes was het wat koeler en konden we ff bij tanken en van de snikhete brandende zon ontsnappen. Na de lunch zijn we de wijk uitgelopen en via het veerbotenterminal zijn we naar het Operahouse gelopen.
Onderweg hierna toe zat een Aboriginal op een didgeridoo te spelen.

Ron ging met onze vriendelijke Mate op de foto. Na een rondje om het gebouw gelopen te hebben zijn we met een taxi terug na het hotel gereden. Straks gaan we nog ff naar het boulevard om wat te drinken bij Starbucks.

• 05 Oktober 2015 - 10:44

Ans En Ben:

Hoi,

Wat heerlijk dat het daar al zomer is!!
    Geniet er maar van, want het wordt hier stilaan wat kouder.
    Zo te horen bevalt Sydney beter dan Melbourne.
    Verder wensen we jullie een prima heli-vlucht en maak maar mooie foto's !
    Misschien kunnen jullie ook wat foto's posten ??!!
    Groetjes,
    Ans en Ben

• 05 Oktober 2015 - 10:45

Ellen:

Hey Loessie en Ron,

leuk om al jullie avonturen "down under" te volgen!
    Fijn dat het zo warm is ;-)) hier is het herfst dus geniet er daar nog maar even van!
    heb je al met een koala geknuffeld? dat schijnt ook te kunnen... hele lieve beessies!

Fijne vakantie verder en ik lees wel hoe het verder in Sydney met jullie gaat! geniet van de 007-actie!

Ellen

• 05 Oktober 2015 - 15:38

HEIN EN MARIAN :

Hoi Ron en Loes
    Lekker zonnetje,
    In de morgen is het hier al kouder,
    Zou zeggen genieten maar.
    Fijn om te horen dat het beter is dan Melbourne,
    Een goede rond vlucht morgen ,,
    Ben benieuwd naar de foto's,
    Tot de volgende keer,
    Groetjes Marian en Hein xx

• 06 Oktober 2015 - 10:37

Koos En Tonny:

Hallo Loes en Ron.

Ik ben heel benieuwd naar jullie helicopter-vlucht. Het is bij jullie wel mooi weer heb ik gelezen.
    Dan is het natuurlijk wel mooi.
    Geniet er nog maar van, ook van het mooie weer want hier is het regenachtig.

Groetjes Koos en Tonny.