Sevilla - Triana & Santa Cruz - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu Sevilla - Triana & Santa Cruz - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Loes en Ron en Lisa Weijers - WaarBenJij.nu

Sevilla - Triana & Santa Cruz

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Loes en Ron en Lisa

20 Oktober 2017 | Spanje, Sevilla

Vandaag is de laatste dag in Sevilla en na twee keer bij het zelfde ontbijt tentje gegeten te hebben wilde we nu eens wat anders proberen.
We hadden opgezocht wat de nummer één was op Tripadvisor en zijn daar naar toe gelopen, het was erg klein en druk.
We zijn terug naar het centrum gelopen om daar een ontbijtje te scoren...maar dat was toch moeilijk dan gedacht. Misschien zijn we te kieskeurig, maar we willen geen toeristen rotzooi. Toch maar een tentje uitgekozen. We hadden een jus d'orange met een koffie besteld, helaas konden we niks van de kaart kiezen en vonden we het veel te duur voor wat je zou krijgen. Na de drankjes zijn we gegaan en zijn we bij Starbucks beland. Hier hebben we bij de koffie een ontbijt genomen.
Doordat we nu toch vlakbij de wijk Triana waren hebben we de voedselmarkt van deze wijk bezocht. Deze was een stuk schoner dan die van gisteren. Bij een winkeltje hebben we een magneetje gekocht en bij een vleeskraam heb ik op mijn beste Spaans gevraagd wat zijn beste worsten zijn en daar heb ik er twee van meegenomen.
Vanuit Triana zijn we terug naar het appartement gelopen om een uur later en om de hoek heerlijke tapas te eten.

In de avond zijn we naar het centrum gegaan. Sevilla is een stuk gezelliger in de avond. Het is een stuk drukker en sfeervol. Er spelen diverse muzikanten. Tegenover de kathedraal hebben we een ijsje genomen, vervolgens zijn we naar Santa Cruz gewandeld. In deze wijk waren we nog niet geweest. Hier loop je van de ene kronkelende straatje naar de andere en telkens kom je weer bij een ander gezellig pleintje uit.
Bij een heel leuk winkeltje zat een vrouw waaiers te schilderen.
Loes zag een heel mooi gekleurd bord die ze niet kon laten liggen.
Ze vroeg of we Nederlands waren omdat een vriend van haar ook Nederlands was.
Ik wou graag naar de winkel van Real Betis, eenmaal opgezocht en naar het adres gelopen...helaas was er geen winkel van de voetbalclub te bekennen. Alle winkels gingen al sluiten en ik heb het maar uit mijn hoofd gezet. Op weg naar de laatste koffie van de avond zagen we nog een Adidas winkel met Betis shirtjes in de etalage. Aan de jongen van de winkel vroeg ik of ze ook een jack van de voetbalclub hadden. Hij moest even naar boven want hij had nog één jackje liggen en die was ook nog precies in mijn maat. Eenmaal buiten gingen de rolluiken naar beneden en ging de winkel sluiten.

• 21 Oktober 2017 - 00:13

Marian En Hein:

Ha wat leuk Ron,
    nog een jack van die sportclub,
    van die streek,
    Kunnen vinden,op het nippertje,
    Morgen goede reis vast xxx